STUDIU | Mănânci mai puțin, trăiești mai mult. Beneficiile restricțiilor alimentare
Medicul Doru Chirieac face de 25 de ani cercetare în SUA. A lucrat la mai multe studii legate de obezitate, diabet şi nu numai. La Universitatea din New Jersey, la o cercetare pe şoareci de laborator, a constatat că restricţiile calorice pot prelungi viaţa și cu 30 la sută.
Dr. Doru Chiriac, cercetător român din SUA: Am avut două grupuri de animale: un grup placebo, care avea o dietă normală, regulată, şi un grup cu o restricţie calorică de 70 la sută. Animalele cu o dietă regulată trăiau în jur de doi ani şi le urmăream pe cele cu restricţie calorică care mergeau până la aproape 3 ani.
Studiul a arătat că reducerea numărului de calorii consumate poate preveni efectele adverse ale îmbătrânirii asupra inimii şi chiar le poate combate, dacă s-au instalat deja. Organele se regenerează mai uşor datorită restricţiei calorice şi sunt mai protejate, explică specialiştii.
Dr. Ștefan Busnatu, medic primar cardiolog, prodecan UMF „Carol Davila”: Dacă tu dai mâncare organismului, automat trebuie să mobilizezi vascularizaţie ca să preiei ce digeră organismul, ce munceşte. Dacă faci restricţie şi reduci, vorbim de o durabilitate mai mare a întregii instalaţii. Prin simplul fapt că greutatea corporală e mai mică, munca inimii e redusă. Atâta timp cât greutatea se menţine mare şi e mare de la vârste tinere, avem o şansă destul de mare să avem evenimente cardiovasculare fatale.
Restricțîi alimentare sunt și în practică religioasă. Creștinii țin un post mai lung înainte de marile sărbători, precum Paștele sau Crăciunul, dar şi miercurea și vinerea, în restul anului. Și musulmanii ţîn post o lună de Ramadan. Pe lângă partea spirituală, sunt și explicății științifice, spun medicii.
Lygia Alexandrescu, președinta Societății Române de Educație Nutrițională: Nu întâmplător există posturile religioase. Este favorizată oprirea stresului oxidativ, oprirea îmbătrânirii celulare, practic, şi permite organismului astfel să se refacă. Este indicată o pauză alimentară de minimum 3-4 ore între mese, iar pentru perioada de odihnă, măcar 10 ore.
Medicii îi sfătuiesc pe cei cu diverse afecţiuni să discute cu un expert înainte de a trece la restricţii calorice prelungite, că să nu apară dezechilibre.

